DIMO

Læs alt om DIMO-turneringen, tilmeld dig, indberet resultater

• Om DIMO-turneringen

Information og regler for DIMO-turneringen.

Alle motionistspillere – fra “eksperter” til let øvede og nybegyndere – kan altså komme til at møde spillere på ens eget niveau.

Man sørger selv indbyrdes for at aftale tid og sted for kampenes afvikling, medbringer bolde og rapporterer også efterfølgende selv resultatet her via hjemmesiden. Se under punktet: Indtastning af DIMO-resultater.

OBS! Når du tilmelder dig DIMO-turneringen, giver du samtidig lov til at andre kan se dit telefonnummer og din mailadresse.

DIMO-turneringen arrangeres både indendørs og udendørs. Indendørs betaler deltagerne selv for lyset i hallen.

Pris: Både udendørs og indendørs er gebyret for deltagelse 50 kroner pr. deltager pr. række.

Reglerne er:

Banereservering

Spillerne aftaler og reserverer baner efter gældende tegningsregler. 1½-times banerne på udendørsanlægget i Darup eller 1-times banerne på Dronning Sofies Vej kan anvendes valgfrit. Indendørs er spilletiden altid en time. Som hovedregel bør det igangværende parti, som er påbegyndt inden tiden er udløbet, spilles færdig med mindre andet aftales.

Spilleplan

Spillerne aftaler indbyrdes “tid og sted” for afvikling af kampene, således at “alle har spillet” indenfor den pågældende division i løbet af sommeren/vinteren.

Når du slår op på puljerne vil du bemærke, at e-mail og telefon nummer IKKE er inkluderet. Tidligere har telefon nummer og e-mailadresser været direkte tilgængelige på RTK-hjemmeside – og altså også for andre end tennisspillere. Det øger muligheden for svindelforsøg og plat fra uvedkommende. For at begrænse dette uvæsen har vi valgt, at deltagerne skal hente telefon og e-mail oplysninger fra den lukkede medlemsliste på RTK-hjemmesiden under ”Book& Betal” (foreningslet.dk).  Det kræver bare at deltagerne har givet samtykke hertil.

Hvis ikke du allerede har gjort dette, skal der sættes et flueben det rigtige sted. Det gøres nemt således: På RTK hjemmeside gå ind under ”Book & Betal”, som leder dig ind på Foreningslet.dk. Tryk ”login” -> Tryk ”Profil” (øverste højre hjørne) ->Tryk ”Stamdata” og scroll ned i bunden, hvor der står ”Visning af medlemsdata”. Sæt flueben i ”Ja”. Så kan andre RTK medlemmer se dit telefon nummer og e-mail. Størsteparten af DIMO spillere har allerede gjort dette, men er du i tvivl så tjek.

Spilleregler

Der spilles så mange partier som muligt uden inddeling i sæt.

Resultatføring

Der er mulighed for følgende point:

• 1 point for en spillet kamp
    • 2 point for at tabe med to partier eller mindre
    • 3 for uafgjort
    • 4 for en sejr

Hvis der opstår skader, der forhindrer deltageren i at spille resterende kampe, informeres dette til DIMO koordinatoren. Point til både vinder og taber fra allerede spillede kampe med den nu skadede spiller, udgår af den endelige pointoptælling.

I tilfælde af spillere ikke møder frem til aftalt kamp afgøres kampen administrativt med resultatet 4-0 og tildeles derefter følgende point 4-1 i resultatsammentællingen.

Ved lige point mellem spillere ved sæsonafslutning er indbyrdes kamp afgørende for placering; dernæst forskel mellem vundne og tabte partier af de spillede kampe; dernæst lodtrækning.

Alle tvivlsspørgsmål vedrørende turneringen afgøres af DIMO-koordinatoren.

Pris:

Både indendørs og udendørs er prisen 50 kr. pr. deltager pr. række.

Tilmelding:

Du tilmelder dig via hjemmesiden.

Tilmeldingsfristen annonceres på hjemmesiden – men er som regel omkring 15. maj (for sommer DIMO) og 15. oktober (vinter DIMO).

Rapportering af resultater

Resultatet indberettes umiddelbart efter kampen – som hovedregel af vinderen med mindre andet aftales. Brug formularen der ses under fanebladet “Indberetning af resultater”.

Pointstillingen ajourføres jævnligt af DIMO koordinatoren – normalt med 2-3 ugers mellemrum. Stillingen kan ses under fanebladene “Puljer single” henholdsvis “Puljer double”.

Afviklingsfrister:

• Om sommeren: Inden 1. oktober.
    • Om vinteren: Inden 1. maj

Præmier:

Der er vinpræmier til nr. 1 og 2, hvis halvdelen af puljens kampe er blevet spillet. Dog tildeles vinderen en flaske vin, hvis denne har spillet mere end halvdelen af sine kampe.

Dimo-koordinator
    Steen Øgaard Dahl, primært henvendelse på mail:
    Mail: dimo@roskildetennisklub.dk.
    Tlf. 21 44 69 39.