Billede 20Børn i næsten alle aldre kan være medlem af Roskilde Tennis Klub, og der er plads til alle uanset spille niveau og ambitioner. Normalt kan man starte som 6-årig, men om sommeren starter vi ofte op med hold for de helt små, 3-6 år. Det informerer vi særskilt om i den enkelte sæson.

Har du lyst til at være med, så se fanen med indmeldelse her på siden.

Når du melder dig ind i RTK, skal du betale et indskud (et engangs beløb), og du vælger om du vil være sommermedlem, vintermedlem eller både sommer- og vintermedlem. Med sommerkontingentet kan du spille så meget du har lyst til på udendørsbanerne på Dr. Sofies vej og ved Roskilde Idrætscenter i Darup, når blot du booker en bane først. Vinterkontingentet er lavere end sommerkontingentet, til gengæld skal du betale et beløb hver gang du booker en bane i RTK-hallen.

Du skal også betale særskilt for træning. Der er juniortræning på hverdage fra kl. 14-18 samt evt. i weekenden. Om sommeren er der træning i ca. 13 uger (maj, juni og august) og om vinteren i ca. 25 uger (oktober til april). Man tilmelder sig træning via hjemmesiden 4-6 uger før sæsonstart. Alle der ønsker træning, tilstræbes at få tilbudt minimum en time om ugen. Træning betales ud over kontingentet. Hvis ikke du har tilmeldt dig træning til tiden eller blot har andre spørgsmål, kan du kontakte RTK’s klubchef.

Ud over den almindelige træning, så kan du også deltage i Sommertennisskolen. Sommertennisskolen arrangeres af trænerne, og afholdes over fire dage så vidt muligt i den sidste uge af skoleferien. Tilmelding vil blive opslået på hjemmesiden.

Juniorudvalget afholder diverse arrangementer i både sommer- og vintersæsonen, hvor det sociale er i fokus, da det er sjovere at spille tennis, hvis man kender de andre. Tilmelding vil blive opslået på hjemmesiden.

Har du lyst til at spille kampe på klubbens hold i holdturneringer om sommeren eller individuelle turneringer, så tal med din træner om hvordan du kommer godt i gang.

Det er en god idé at gå til træning for at lære spillet og for at lære andre på din egen alder at kende. Typisk er der træning 1-2 gange om ugen – med inddeling i grupper efter niveau og styrke.

 

Her kan du se siden med tilmelding til sommertræning for juniorer.

 

Her kan du se siden med tilmelding til vintertræning for juniorer.