Roskilde Tennis Klub har fået en ny rengøringsmedarbejder, som straks og engageret har kastet sig over sin nye opgave.

Marianne Christensen hedder hun – og man kan tydeligt mærke, at hun er klar til at give os et kvalitetsløft både på toiletter, i baderum, på gangarealer, i opholdsrum samt skabe og skuffer.

Marianne har 45 års erfaring med rengøring – de mange år og noget knogleskørhed gør, at hun ikke er lige så frisk som hun tidligere har været. Men hun kan godt overkomme et flexjob, og derfor passer timetallet i tennisklubben hende helt perfekt.

“Skelettet” er ikke helt som det var en gang, men jeg kan godt li’ at gøre rent og få tingene til at fungere, så jeg glæder mig til at komme i gang, fortæller Marianne, der som udgangspunkt kommer i hallen tre gange om ugen. Til foråret overtager hun så også rengøring af klubhusene ved vores udendørs anlæg på Dr. Sofies Vej og i Darup.

Marianne er ansat til at gøre rent – ikke til at rydde op. Det skal vi selv sørge for, både i hverdagen og når vi holder arrangementer.

Anlægsudvalget er i gang med at finde gode løsninger på indsamling af flasker, dåser, pap og lignende – så det er nemt og intuitivt for alle at stille tingene de rigtige steder. Det vil også ske i samarbejde med Marianne.

Marianne vil komme i hallen på forskellige tidspunkter, både når der er medlemmer til stede men også når der er færrest mulige, så hun fx kan komme til at vaske gulv i “Sporvognen”.

Under alle omstændigheder vil det være godt, hvis vi medlemmer sætter/hænger tøj, tasker og sko nede i garderoben – forenden af “Sporvognen”.

Det er anlægsudvalget, der har overordnet står for baner, klubhuse og hallen og som derfor også har sikret ansættelse af Marianne.

Her kan du se, hvem der sidder i anlægsudvalget.

Henrik Overgaard Pedersen