Som de fleste har bemærket, har RTK fået et nyt bookingsystem, hvor det også er muligt for medlemmerne at betale for booking af baner, træning og lignende.

– Det nye system blev desværre taget i brug lidt i hast, uden vi havde fået drøftet, hvordan vi i fremtiden vil håndtere medlemmernes betalinger til klubben omkring kontingent, booking af baner, kontrakttimer, træning og arrangementer. En del medlemmer er derfor blevet overraskede, når der i bookingsystemet pludselig stod, at de skyldte penge. Vi beklager meget, at vi ikke har fået ordentlig information ud om dette, fortæller RTK’s kasserer, Per Krogh Rants og tilføjer:

– Men vi blev også selv taget lidt på sengen, og derfor er vi nu i gang med at finde ud af, hvad der smartest og bedst både for medlemmerne og klubben. Jeg ved, at mange er glade for betalingsservice, men nu hvor der også er mulighed for betaling via bookingsystemet, er det oplagt at undersøge, om nogle af betalingerne skal foregå herfra.

Der kan derfor komme nogle ændringer i forhold til den måde, RTK lige nu sender opkrævninger ud på.

Håber på bedre RTK-tilpasning af bookingsystemet
– Vi tager snarest muligt et møde med Globus Data, der står bag booking- og betalingssystemet. Ud over det med betaling er der også en række andre punkter, vi godt vil drøfte med leverandøren. Fx vil vi gerne have, at systemet er lidt bedre tilpasset vores klub. Lige nu er der flere menupunkter, der ikke giver mening i RTK, og som vi derfor gerne vil have omdøbt eller helt udeladt. Det skal helst være meget nemt at bruge bookingsystemet, for det er også her, man selv skal opdatere sine oplysninger, hvis man skifter mail, adresse eller telefonnummer, siger Per Rants.

– Vi er klar over, at det har været noget rod her ved overgangen til vintersæsonen, fx er der kommet girokort og betalingspåmindelser i bookingsystemet, selv om du har været tilmeldt betalingsservice. Men vi holder øje med, at folk ikke betaler dobbelt, og skulle der alligevel være sket en fejl, så er man velkommen til at henvende sig til vores bogholder, Tina Larsen, eller til mig, siger Per Rants.

Sæt penge ind på forhånd
Et særligt problem omkring betaling har været, at der er forskel på at betale en regning og “Indbetal til saldo”.

Når man indbetaler til saldo, så sørger man for, at der i systemet er penge til fx booking af baner, så man ikke hver gang skal have kreditkortet frem. Det kan fx være nyttigt for juniorspillere, som så kan booke, fordi forældrene har været inde og sætte penge ind på kontoen. Senere kan det være, vi åbner for betaling til klubbens øvrige arrangementer, og til den tid kan det være en ekstra god idé at have sat nogle penge ind på kontoen.