Tak til alle RTK’s holdkaptajner. Uden jer vil det være umuligt at sikre RTK’s spillere deltagelse i holdturneringer. Vi har holdkaptajner for junior-, senior-, veteran-, motionist- og Golden Age hold i alt 25-30 hold. Herunder har I en guide, der kan være til hjælp i jeres virke.

Holdkaptajnens rolle er at være holdets officielle kontaktperson både før, under og efter kampene. I kan godt være flere til at dele opgaverne. Et hold kan derfor godt både have en holdkaptajn og flere hjælpere, så den samme person ikke behøver at være med hver gang. Der er også flere arbejdsopgaver, det vil være oplagt at fordele ud på holdets øvrige spillere eller forældre.

Her er de primære opgaver for holdkaptajnen og hjælpere:

  • Koordinere holdopstilling – evt. i samarbejde med trænere, udvalg, koordinator eller hvem der nu står for den overordnede planlægning inden for dit holds område
  • Orientere spillerne om mødetid og -sted
  • Koordinere kørsel til udebane
  • Koordinere mad og drikke for hjemme- og udeholdet (se “Mad og drikke”)
  • Når I spiller på hjemmebane, skal du ca. en uge før kampen skrive til modstanderholdets holdkaptajn for at fortælle hvor og hvornår, I skal spille. Sandsynligvis ved de det godt, men vi redder ofte forglemmelser på denne måde, og det med at kontakte modstanderholdet er derfor en regel for alle hold i SLTU´s turnering
  • Mindst en uge før kampen – og gerne for hele sæsonens hjemmekampe på én gang – kan du som holdkaptajn gå ind på de enkelte hjemmekampe og skrive holdets kontaktperson og mobilnummer på dagen, evt. også antal baner, som der er til rådighed fra start. Det kan du se i banebookingsystemet. Det er der mange andre klubber, der også gør. Det er ikke den officielle måde at indberette holdkaptajner på, men den officielle måde klarer koordinator eller klubmedarbejder. (Se adgang til systemet under “Holdkort og resultater”)
  • Udskriv et holdkort fra SLTU´s hjemmeside, som du har med til kampen og udfylder sammen med modstanderholdets holdkaptajn (se “Holdkort og resultater)
  • I skal have udleveret bolde til hjemmekampe – det sker hos cheftræner Kim Sverbæk enten inden den konkrete kamp eller for hele sæsonen
  • Efter hjemmekampen skal boldene afleveres i kassen til brugte holdkamp-bolde. Der er både en kasse i klubhuset på Dr. Sofies Vej og en i RTK-hallen, når vi spiller indendørs. Boldene bliver efterfølgende brugt til træning, så det er meget vigtigt, at de bliver leveret retur
  • Efter hjemmekampen – og senest førstkommende hverdag – skal resultatet indberettes i turneringsprogrammet (se “Holdkort og resultater”)

 

Holdkaptajnen er ansvarlig for at indrapportere holdets resultater, når I spiller på hjemmebane. Resultater fra holdmatcher skal indberettes senest første hverdag efter en holdmatch.

Inden kampen printer du et holdkort fra SLTU’s side med resultatindberetning.

Holdkortet udfyldes, underskrives af begge holdkaptajner, opbevares af hjemmeholdet og skal kun på forlangende indsendes til SLTU.

Indberetning af holdresultater efter kampen skal ske på http://legacy.tennis.dk/htap.aspx. RTK har sit eget brugernavn og password, som du får udleveret af klubchefen.

Når du er logget ind, så find dit hold – fx via menuoversigten ude til venstre. RTK’s hold spiller under “SLTU, så det er her, du skal finde den rigtige pulje. Når du har klikket på den rigtige pulje, så hold musen henover “Puljer” i topmenuen og vælg “Indberet resultat”. Vælg den rigtige match og så kan du gå i gang.

Alle klubber skal have oprettet samtlige spillere i systemet, så du skal bare starte med at taste navnet, så kommer spillerne frem. Der kan godt være flere med samme navn, fordi den samme spiller er oprettet flere gange. Du vælger bare et af navnene.

Er der en spiller fra Roskilde, der ikke er oprettet, så kontakt koordinatoren for junior, senior, veteran eller motionist, inden du indberetter resultatet, for så skal spilleren oprettes først.

Er der en spiller fra modstanderholdet, der ikke er oprettet, så skal resultatet i kampe med den ukendte spiller oprettes alligevel.

De fleste klubber har allerede oprettet en fiktiv spiller for klubben. Søg fx på: Ingen spiller, Ukendt eller klubbens
navn og indsæt denne.

Findes der ikke en fiktiv spiller i forvejen, så skal denne oprettes. Kontakt modstanderholdet og bed dem om at oprette den rigtige spiller eller en fiktiv spiller, så du kan indberette resultatet.

Hvis der indgår doubler i holdkampen skal der oprettes to fiktive spillere (fx “Ingen spiller 1” og “Ingen spiller 2”), da der skal være to forskellige spillere i en double førend kampen godkendes af systemet.

 

Oprettelse af spillere og holdkaptajner inden sæsonstart

Inden sæsonstarten på holdkampene skal samtlige spillere + holdkaptajner oprettes i turnerings- og resultatprogrammet. Det aftales fra sæson til sæson, hvem der gør dette. Når spillerne er oprettet i systemet, så er det nemt at indberette resultater – se herover.

Sjællands Tennis Union (SLTU) har i 2017 introduceret en hotline i forbindelse med sommerens holdkampe. Hotlinen kan bruges til afklaring af spørgsmål på kampdagen vedrørende reglement, holdopstillinger og kampafvikling og dækker både senior-, junior- og veterankampe i SLTU’s rækker.

  • Hotlinens nummer er: 40 24 52 82.

Bemærk at, hotlinen kun kan bruges på kampdagen. Alle spørgsmål forud før og efter kampdagen skal rettes til SLTU’s sekretariat.

Klubben stiller bolde til rådighed ved hjemmekampe. De bliver udleveret via kontakt til Kim Sverbæk.

Nogle gange skriver Kim ud til holdkaptajnerne med et tidspunkt, hvor de kan få udleveret bolde på, andre gange udleverer han efter individuel aftale med de enkelte holdkaptajner. De får normalt udleveret bolde til en hel sæson ad gangen.

Der bliver brugt nye bolde til hver holdkamp. Når kampen er færdigspillet, lægger holdet boldene tilbage i rørene – og lægger dem i kassen til holdkampbolde. Der er sådan en kasse både på Dr. Sofies Vej og i RTK-hallen. I hallen er kassen sat op på bane 3, lige i hjørnet ind mod boldskabene.

Ved hjemmekampe skal hjemmeholdet sørge for indkøb af mad og drikkevarer til både RTK’s spillere og gæstende hold. RTK giver tilskud til dette.

Tilskud for hjemmekampe er:

  • 72 kr. pr hjemmespiller pr. hjemmekamp

Eksempler:

  • Et damehold med tre spillere får 3 × 72 kr. =216 kr.
  • Et motionisthold med seks spillere får 6 × 72 kr. = 432 kr.

Har man flere reserver med, tæller det ikke. Der dækkes for det antal spillere, der er nødvendigt for at kunne afvikle holdkampen.

Man kan få udbetalt beløbet for hele sæsonen ved henvendelse til RTK’s bogholder.

Det er forskelligt, hvad de enkelte hold står for af forplejning. Nogle hold serverer mad, hvor udgiften ikke kan holdes inden for budgettet. Spillerne deles så om de øgede udgifter.

Tag jeres ting med fra køleskabet, når kampene er overstået. Det er uhygiejnisk at have gamle madvarer stående.

RTK-hallen må som udgangspunkt gerne benyttes i tilfælde af regnvejr ved holdkampe. Dog er der kun fire baner, og dermed er der sjældent plads til alle.

Der er derfor udarbejdet nogle retningslinjer for brugen af hallen i tilfælde af regnvejr. Se også næste fane om et særligt bookingnummer.

Her finder du retningslinjerne.

 

Det er klubmedarbejderen, der booker og evt. afbooker baner til holdkampe og klubbens øvrige aktiviteter.

Særlige aktivitetsansvarlige og flere holdkaptajner har imidlertid fået udleveret en særlig kode, som de kan bruge ved akut opståede situationer, fx hvis en holdkamp bliver aflyst på dagen, hvis kampen bliver meget hurtigere færdigspillet og der står baner ledige eller hvis der er behov for at booke en bane eller to ekstra. Nummeret kan også bruges, hvis en udendørs kamp akut skal flyttes ind i hallen.

Klubmedarbejderen skal altid efterfølgende have tilsendte en mail om, hvad det særlige bookingnummer er blevet brugt til – hvor mange baner har I brugt, i hvilket tidsrum og hvem har I spillet mod.

Holdkaptajner
Sisse Folmø
Koordinator for 1.-3. hold damer
sisse@roskildetennisklub.dk
21 27 86 33 - brug fortrinsvis mail
Kim Sverbæk
Koordinator for 1.-3. hold herrer
kim@roskildetennisklub.dk
Bo Halberg
4. holdet - holdkaptajn sommer 2018
bo@halberg.dk
21 19 27 99

 

Morten Bech Sørensen
Koordinator for veteranhold
Morten_bech@live.dk
40 35 13 35
Jesper Damkjær
Holdkaptajn 40+1 sommer 2018
jhhk@get2net.dk
21 17 31 61
Anni Nielsen
40+ 2 - holdkaptajn sommer 2018
anni.massoer@gmail.com
40 59 46 42
Kurt Jensen
50+ - holdkaptajn sommer 2018
banemand@roskildetennisklub.dk
26 85 77 84

 

Henrik Døcker
Koordinator for motionist- og golden age hold om sommeren
docker@email.dk
40 71 55 59
Torben Lund
Holdkaptajn for RTK 1 i kategori 1 - sommer 2018
tlund@ruc.dk
22 48 44 08
Niels Abitz
Holdkaptajn for RTK 2 i kategori 1 sommer 2018
nielsabitz67@gmail.com
26 16 14 17
Henrik Døcker
Holdkaptajn for RTK 3 i kategori 3 sommer 2018
docker@email.dk
40 71 55 59
Gunvor Jensen
Holdkaptajn for RTK 4 i kategori 3 sommer 2018
GunvorRJ@gmail.com
26 46 10 49
Bitten Petersen
Holdkaptajn for RTK 5 i kategori 3 sommer 2018
bittenapetersen@youmail.dk
60 76 84 11
Charlotte Mikkelsen
Holdkaptajn for RTK 6 i kategori 4 sommer 2018
Mikkelsen10@icloud.com
21 17 94 20
Gitte Martinussen
Holdkaptajn for RTK 1 motionist vinter 2017/18
gt.martinussen@gmail.com
20 95 47 27
Bitten Petersen
Holdkaptajn for RTK 2 motionist vinter 2017/18
bittenapetersen@youmail.dk
60 76 84 11

 

Henrik Døcker
Koordinator for motionist- og golden age hold om sommeren
docker@email.dk
40 71 55 59
Søren Peter Elkjær
Holdkaptajn for golden age
sptelkjaer@gmail.com
21 46 21 62

 

Sisse Folmø
Træningschef og koordinator for juniorhold
sisse@roskildetennisklub.dk
Marie Hostrup
U10 A - holdkaptajn sommer 2018
Mariefemkampdk@yahoo.com
51 30 09 80
Lene Torp-Milojevic
U10 B - holdkaptajn sommer 18
lene_torp@yahoo.dk
20 73 88 28
Peter Sigdal
U12 drenge - holdkaptajn sommer 2018
sigdals@gmail.com
60 60 03 30
Helle Michaelsen
U12 piger - holdkaptajn sommer 2018
Helle.michaelsen@privat.dk
27 13 08 33
Martin Madsen
U12-U14 A - holdkaptajn sommer 2018
Mamad@fm.dk
25 26 27 53
Tina Dilling
U12-U14 B - holdkaptajn sommer 2018
dilling_1@hotmail.com
28 99 14 67

Hjælpeholdkaptajn:

Mads Damsgaard og Lars Boe

Jonas Vestermann
U14 B - holdkaptajn sommer 2018
jonas.vestermann@gmail.com
21 58 68 58