Juniortræning

Se hvornår du skal træne i sommer: Ny plan for vintertræning på vej

Priserne på junior/ung-seniortræning sommer 2024:

1 time 1575 kr.
2 timer 2950 kr.
3 timer 4400 kr.
4 timer 5650 kr.
5 timer 6900 kr.
6 timer 8200 kr.
7/7+ timer 8600 kr.

Tilmeld og betal via ForeningLet

Tilmeldingsfrist fredag 6. september 2024.

Træning starter mandag 30. september 2024, og sidste træning indendørs er fredag d. 11. april 2025.

Vi holder fri i skolernes efterårs-, jule og vinterferie.

Vi glæder os til mange sjove timer med jer.

De bedste hilsner

Trænerteamet

På denne side:
  • Fysisk træning

I Roskilde Tennisklub prioriterer vi fysisk basis træning ved siden af den almindelige tennistræning højt. Det fysiske element i tennis findes ligeså vigtigt som – det tekniske – det taktiske – det mentale og det sociale element. Alt sammen noget vi arbejder med i træningen og relationen med vores spillere.

I den fysiske træning tages bl.a. udgangspunkt i ATK’s fysiske udviklingsmodel, som har fokus på aldersrelateret udvikling og træning. Indenfor tennis udvikling omtales fem fysiske færdigheder:

Kroppens ABC – Bevægelighed – Hurtighed – Udholdenhed – Styrke

Træning af fysiske (atletiske) og grundlæggende motoriske færdigheder før og unger puberteten er altafgørende for spillerens langsigtede tennismæssige udvikling.

Lærer spillerne ikke helt basale atletiske færdigheder tidligt (før og under puberteten), bliver det meget svært at mestre tennisspecifikke færdigheder senere, samt at holde sig skades fri.

Rammerne for basis fysisk træning i Roskilde Tennisklub Alle turneringsaktive juniorer/ungsenior/senior i Roskilde Tennisklub SKAL indgå i fysisk basis træning i klubben mellem 1-3 x om ugen alt efter antal ugentlige tennis træningstimer.

Det er den ansætte fysiske træner – uddannet fysioterapeut – som står for træningen. Indholdet planlægges i samråd med ansvarlige tennistrænerne for udviklingsspillerne. Indholdet vil altid have en skadesforebyggende, præstations fremmende og tennis specifik målsætning.

Alt efter sæson foregår træningen udendørs eller indendørs på træningsbane på relevant underlag – hvorved benarbejdet på det specifikke underlag kan inddrages. Træningen kan også (hele året rundt) foregå udendørs fx i form af løbetræning mv.

Udover dette tilbydes til udvalgte grupper fysioterapeutisk superviseret ugentlig træning i styrke træningscenter i Roskilde.

Bh Marie

Fysisk træning i RTK