Nyt fra formanden

Status på seneste nyt i klubben

Vores nye klubchef Carsten Højerslev i fuld gang og I kan ofte møde ham i RTK-Hallen. Jeg synes, han har haft en rigtig god start og er i gang med at løfte og berige RTK, som vi i bestyrelsen havde håbet på.

Fra 1. januar 2023 har vi forenklet vore ”indgang” til RTK således at alle henvendelser om alle spørgsmål vedrørende RTK fra Jer og fra interesserede ikke medlemmer kan rettes til Carsten på mail klubchef@roskildetennisklub.dk eller mobil 23 66 88 38 (RTKs officielle telefonnummer). Det skulle alt andet lige gøre det nemmere for alle parter. Hvis Carsten ikke umiddelbart kan svare på en henvendelse, sørger han for, at en anden gør det. RTK svarer altid indenfor en rimelig frist.

Følg med på Facebook
RTK bruger de sociale medier aktivt i markedsføring af klubben og klubbens aktiviteter. Det er særligt på Instagram og Facebook, at vi som klub er synlige. Du kan hjælpe din klub meget ved at gå ind på https://www.facebook.com/roskildetennisklub og like RTK’s Facebookside og like og kommentere opslag. Du må også meget gerne følge RTK på Instagram, hvis du er aktiv dér.

Cheftrænersituationen
På bestyrelsens møde den 10. januar havde vi planlagt en ansættelsessamtale med en cheftrænerkandidat. Kandidaten trak sig desværre 2 dage af private grunde. Det var meget ærgerligt for RTK, fordi den pågældende kandidat ville have været et meget fint match og passet rigtig godt ind hos os.

Det er fortsat bestyrelsens hensigt at få ansat en ny cheftræner så hurtigt som muligt, hvis den rigtige kandidat kan findes, og vi arbejder på forskellig vis videre med at finde den rigtige.

Det er dog ikke så enkelt, som man måske skulle tro at finde den rigtige kandidat, blandt andet fordi vi jo har et meget højt niveau af trænere ansat, heriblandt flere tidligere cheftrænere. En ny cheftræner, der skal være chef for vores trænere og udvikle vores træningstilbud, skal tilføre noget ud over det vi allerede har. Ellers giver det ikke mening.

Sideløbende med cheftrænerjagten arbejder vi på at styrke RTK’s træningstilbud med de rigtig gode trænere vi allerede har ansat.

Ordinær generalforsamling onsdag den 8. marts 2023 kl. 19 i Cafeen, Idrætsparken, Rådmandshaven i Roskilde
Der indkaldes hermed til RTK’s ordinære generalforsamling 2023 med dagsorden ifølge vedtægterne. Nærmere dagsorden med formandens skriftlige beretning vil foreligge på hjemmesiden senest den 15. februar 2023 (21 dage før generalforsamlingen).

Støt op om 1. holdet
Vores to førstehold kæmper i hver sin ende af deres rækker. Herrerne kæmper mod tre andre gode hold, Næstved/Ringsted, Kløvermarken og ATK, om at vinde rækken i 2. division Øst og oprykning, så der er spændende kampe i vente. Næste hjemmekamp er lørdag d. 4. marts kl. 11.30. Hos damerne kæmpes for at undgå nedrykning fra 1. division Øst og kravet er en sejr på hjemmebane i bundopgøret mod Birkerød d. 25. februar. Så sæt kryds i kalenderen og kom og hep på klubbens bedste hold.

På vegne af bestyrelsen
De bedste hilsener