Klub­mesterskaber

RTK arrangerer klubmesterskaber både indendørs og udendørs. Der spilles både singler, doubler og på flere niveauer, så de fleste kan være med. Klubmesterskaberne meldes ud på hjemmesiden og tilmeldingen sker i ForeningLet. Så hold øje, når tiden nærmer sig.

• Klubmesterskaberne indendørs 2024

Klubmesterskaberne indendørs afholdes i år i weekenderne 5.-7. april (doubler) og 12.-14. april (singler).

Program for klubmesterskaberne indendørs

Resultater for doubler den 5.-7. april

Program for singler den 12.-14. april  (opdateret den 12/4 kl. 20.10)

Husk at tiderne er vejledende og du bør derfor komme i god tid, da kampene bliver sat løbende i gang.

Der spilles følgende dage

Fredag den 5. april kl. 18-22: Mixdoubles i række A, B og C
    Lørdag den 6. april kl. 10-18: Dame- og herredoubler i række A, B og C
    Søndag den 7. april kl. 10-16: Finaler i alle doublerækker

Fredag den 12. april kl. 18-22: Dame- og herresingler i 40+, 50+ og 60+
    Lørdag den 13. april kl. 10-18: Dame- og herresingler i række A, B og C
    Søndag den 14. april fra kl. 10-18: Finaler i alle singlerækker

Du tilmelder dig i ForeningLet via dette link: Tilmelding er lukket

Deltager du i double, skal du huske at skrive navnet på din doublemakker.

Spilledagene er faste, så hvis du ikke kan spille på de pågældende dage, bør du ikke tilmelde dig.
    Du kan tilmelde dig i lige så mange rækker du vil.
    Hvis der er for få tilmeldte i de enkelte rækker, kan rækker blive slået sammen eller helt sløjfet.

Tilmeldingsfristen er den 19. marts 2024

Single rækker: 75 kr. pr. række
    Double rækker: 60 kr. pr. spiller pr. række

Kampafvikling indendørs

• Der spilles bedst af tre sæt til 4 med tiebreak til 7 ved stillingen 3-3
    • I både single og double spilles partierne som normalt (altså ingen no-add og let)
    • I finalerne spilles kampe som normalt til 6 med tiebreak til 7. Tredje sæt afgøres i en matchtiebreak til 10.

Rækkeinddeling

A-rækkerne er for 1.-3. holdspillere + spillere fra 40+ og 50+ og evt. juniorer.
    B-rækkerne er for øvrige veteranholdspillere og stærke motionister.
    C-rækkerne er for ikke-holdspillere, almindelige motionister og begyndere.

Lidt om selve spilledagene

• Kampene sættes løbende i gang, så kom gerne før og se de andre spille. Program med spilletider kommer cirka 1 uge før.
    • Man medbringer selv bold til de indledende runder
    • Alle finalekampe bliver afviklet om søndagen. Hvis du ikke kan spille denne dag, skal du derfor trække dig på matchbolden i semifinalen.
    • Der vil være let forplejning til de indledende runder samt sandwich på finaledagene.
    • Som altid afholdes indendørs klubmesterskaberne i hallen i Darup.

Fairplay pris

Som noget nyt uddeles der i år en Fairplay pris til den spiller, der gennem turneringen har vist fairplay – herunder attitude, adfærd samt respekt for spillet og de enkelte spillere.

Skulle der være spørgsmål vedrørende turneringen er man velkommen til at kontakte aktivitetsudvalget.

Vi håber på, at rigtig mange af jer har lyst til at deltage i turneringen og være med til at gøre dette års indendørs klubmesterskaber til en god og levende oplevelse.

Aktivitetsudvalget:
    Pernille Grønfeldt, Jacob Ramskov, Tine Bøegh, Helle Michaelsen, Pia Winther og Henrik Gøtke

• Klubmesterskaberne udendørs
  • Program udendørs KM september 2023