UM 2024: RTK var med til det meste

- men ikke til det sidste. Læs om UM og se billederne nedenfor.

18 spillere fra RTK deltog i årets UM (ungdomsmesterskaber) i U12, U14, U16 og U18-rækkerne i både single og double. 11 spillere kom via rangering eller kvalifikation med i hovedturneringen.

I år havde RTK sagt ja til sammen med Hillerød at afvikle kvalifikationen til ungdomsmesterskaberne indendørs i 2024, hvor hovedturneringen så fortsatte i Hillerød Tennis & Padel Klub.

Der var under kvalifikationen stor aktivitet på banerne i Darup og i Sporvognen fra kl. 8 om morgenen til kl. 21 om aftenen den 23.-25. marts.

Mange af klubbens yngre juniorer hang ud i klubben under kvalifikationen. Og den sociale del blev også dyrket, da de deltagende spillere og mange forældre deltog i den traditionelle RTK UM-middag på Café Korn i Roskilde, som Marie Hostrup Allerup endnu engang havde sat i scene.

Den sportslige del for RTK-spillere

På den sportslige front satte RTK også sit præg på turneringen med hele 18 deltagere i alt i UM-kvalifikationen og i hovedturneringen. Hele 11 spillere var med i hovedturneringen i Hillerød i påskeugen, hvor det også blev til enkelte sejre for flere af spillerne.

En god håndfuld spillere nåede ottendedelsfinaler, men til de to sidste dage med semifinaler og finaler var RTK ikke repræsenteret denne gang.

Kamille Thomsen (U16-pigesingle), Nikolas Groth Arentoft (U18-drengesingle) og Katrine Damkjær (U18-pigesingle) spillede ottendedelsfinaler til UM i Hillerød.

Kamille Thomsen og makkeren Nikolina Nojinovic nåede til ottendedelsfinalen i U16-pigedouble.

RTK stillede med 2 U18 herredoubler i slutspillet. Mathias Præstholm og Laurits Barner Sarp og Gustav Sigdal og Nikolas Groth Arentoft. Der var dobbelttriumf for RTK’s ældste juniordrenge, som spillede sig i kvartfinalerne.

Philip Hostrup kvalificerede sig til hovedturneringen i U16 drenge, hvor han sygdomsramt kun nåede første kamp.

U12-spillerne Noah Rasmussen og Oscar Lykke Christensen samt Magnus Emde og Lucas Castro-Andersen deltog i drenge-rækkerne. Magnus spillede sig i hovedturneringen.

Desuden deltog flere pige- og drengespillere i UM. De gik dog ikke videre til hovedturneringen i Hillerød: Det var David Jørgensen, Silje Feldskou, Sophia Jensen, Caroline Kostecki-Andersen, Elias Poulsen, Albert Svendsen, Villum Vedsted.

Alle spillere ydede en stor indsats undervejs gennem kvalifikationen. Den gruppe RTK-spillere, der gik videre til hovedturneringen i Hillerød Tennis & Padel Klub, nåede til kvart- og ottendedelsfinalerne, som blev endestationen for RTK denne gang.

Stor tak til alle hjælpere

Det var et stort arrangement, som krævede mange hjælpere. Men alt gik godt, som en af vores rutinerede banedommere Hans Christian Stigaard meget dækkende udtalte det: Tre lange dage i hallen, men med mange gode og spændende kampe. Både forældre og spillere har opført sig fint.

En meget stor tak skal lyde til Mads Christensen, Laurits Barner Sarp, Hans-Christian Stigaard og Carsten Højerslev for hjælpen som banedommere undervejs.

Dejligt at Marie Hostrup Allerup, Kristina Christensen, Helle Groth Arentoft og flere andre hjalp med at afsætte varerne fremskaffet fra primært MENY, som Peter Sigdal fra bestyrelsen havde købt ind til lejligheden. Og at Marie stillede op til at arrangere fællesspisning på Cafe Korn igen.

En kæmpestor tak til vores trænere Kim og Sisse samt vores fysiske træner Marie for jeres store opbakning, coaching, observationer og konstruktive tilbagemeldinger til spillerne med blikket rettet mod spillernes videre udvikling på og uden for banen.

Stor tak også til DTF for muligheden for at være medvært og med hjælp til koordinering, opstilling af sponsorskilte og ikke mindst fornem turneringsledelse af Nicklas og Preben i Roskilde, så programmet stort set blev fulgt til punkt og prikke. Også tak til Tom Gustavsen, Mia og alle jer andre for planlægning og koordinering.

På gensyn til sommerens UM, hvor RTK også satser på at have en masse spilleivrige juniorer med.

På denne side:
  • Se billederne fra UM-dagene